dissabte, 25 d’agost del 2012

Nova York

(No tinc teclat europeu, perdoneu les errades)

Fa no res fent un cafe al Dunkin Donuts he mirat per la finestra i per probabilitts podria haver vist una persona o un cotxe...pero no. Per probabilitats aqui funciona diferent, aqui es mes probable veure una bandera americana ben grossa, pero aquesta tenia un toc romantic per mi, estava just davant de l'hospital de la zona on soc, bonic. 
Avui toca descansar una mica perque ahir les cerveses es van allargar fins tard. Vaig anar a 91st amb 2 Ave a casa de l'Emilee i de la seva germana la Marisa, tambe hi havia el Tim, i entre copes de Lambrusco, formatge briee i pa varem anar passar part de la tarda i nit xerrant sobre Estats Units, la cultura, la vida que porten a Nova York, Wall Street, 11/9, com funciona el sistema educatiu i milers d'altres coses mes banals pero divertides com son els diferents accents de la gent d'Estats Units, el Tim em va fer una demostracio. Despres a fer unes cerveses a un bar molt acollidor amb una amiga Peruana, una altra Puerto Riquenya (no tinc la nye) pero nascuda a Catalunya, i 3 mes d'Estats Units. Un dels nois havia anat a Afganistan i portava 4 anys a l'exercit, la resta treballaven en finances com la majoria de gent que em trobo per qui. Interessant el tema de l'anell de compromis i dels diners que suposadament un home s'ha de gastar en l'anell, totes les noies americanes van a tope amb aquest tema i repassen les mans de les amigues tot buscant del diamant mes gros. Aixo em va dir una noia que era de Queens, la zona "pija" de Nova York.

Abans d'ahir tambe cerveses pero aquest cop nomes amb gent del mon financer amics de la Emilee.Es curios el perfil de noi que treballa a Wall Street i la d'hores que treballen, increible. Comencen a les 8 del mati, no hi ha cap mena de pausa per dinar ni fer el cafe (per aixo van amb el cafe amunt i avall a tot arreu i agafen el menjar per emportar a tot arreu) el dinar al costat de l'ordinador i a les 7 o 8 del vespre acaben. Solen ser nois joves,ambiciosos i amb ganes de treballar 6 dies a la setmana. La veritat es que vaig tenir aquesta xerrada despres d'haver visitat Wall Street i poder tenir els dos punts de vista es molt enriquidor.
Dijous mati vaig atacar el museu d'historia natural que es gegant. Va ser un mati per recordar aquella fam de coneixement que tenia quan era petit i l'univers, els dinosaures,els volcans, la naturalesa en general em semblava espectacular i dificil d'entendre. Era com estar al Museu de la Ciencia de Barcelona quan tenia 12 anys.

Dimarts i dimecres van ser dies per caminar i deixar-me impresionar pels edificis monstruosos i els carrers plens de gent de Nova York. Chinatown, Soho, Downtown,Union Square, Times Square etc Per cert aqui els llibres van molt barats i aixo m'agrada massa.

Impressio resum de Nova York: Nucli financer ple de gent jove amb ganes de treballar com bojos per fer curriculum juntament amb zones residencials tranquiles de gent que ja s'hi ha quedat perque li agrada. Es una ciutat amb molta vida.

Pero acabar aquí seria injust perque Nova York no es nomes la illa de Manhattan, tambe tens Brooklyn, Queens, Bronx. Ahir vaig caminar durant hora i mitja travessant mig Brooklyn i la veritat es que la cosa canvia. Ple de cases barates, ni un caucasic i nivell de vida bastant mes baix o sigui que tampoc estant per fer gaires festes a les vores de Manhattan. Molts hispanos i centre americans.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada