dimecres, 18 de juliol del 2012

Una mica més enllà


Fa poc va venir a sopar a casa de la "meva família" una noia molt animada que era treballadora social i que havia estat treballant 8 anys a UK. No parava de xerrar i ara que començo a acostumar-me a escoltar l'anglès, ja m'és una mica més fàcil estar a taula i anar seguint el que diuen. Em vaig apuntar a xerrar. La noia havia viatjat per mig món, i després de fer-me les seves particulars recomanacions de països que havia de visitar, em va començar a explicar algunes de les facilitats que tenen els països de la Commonwealth i déu n'hi do quina mà d'avantatges que tenen, això de la Commonwealth està bastant viu. He sentit que tenen els seus propis jocs "olímpics" tot i que no pinten gran cosa. Bé,però xerrant xerrant va sortir el tema de cultura candenca,tema controvertit per aquestes terres.
Com un bon amic em preguntava : Què és la cultura catalana? Bufff...per on comences? Doncs va passar més o menys el mateix a taula aquí però amb una diferència, que teniem fil conductor. Sempre el més divertit d'una cultura diferent a la teva és començar per les bromes que ells mateixos es fan per riure's de la seva cultura i va ser divertit. Algunes bromes que van sortir estaven bé però us en deixo una que em va fer gràcia (tot i que no té gràcia) : "Que has de fer per treure 100 canadencs d'una piscina? - Dir: Si us plau, sortiu de la piscina" i es parteixen. I és que són molt educats per aquí dalt o si més no d'això se'n riuen! També feien broma amb que tot el que tenen canadenc 100% deien que portava a davant "maple" que és aquesta fulla, feta símbol nacional.Que si salsa,pastís,magdalenes i decenes de coses amb gust de "maple". Però la veritat és que és bastant difícil definir un canadenc, hi ha molta multiculturalitat...és una identitat basada més aviat en un projecte comú que tots comparteixien, no en una identitat o llengua.Curiós.

I parlant de cultura, tot xafardejant una web que em va ensenyar un company de la universitat, em vaig trobar una foto que feia conya sobre el Canadà, suposo que qui l'escrivia deuria ser un de d'Estats Units (que sempre s'estan fent gracietes entre ells,suposo que això de ser veïns anima el tema). El títol deia "Reasons to fear Canada" (Raons per tenir por de Canadà) i amb una ullada ja em va fer gràcia, mira que només porto tres setmanes aquí però és un país que es deixa conèixer molt bé. Evidentment suposo que em queda molt per saber ;)

epic fail photos - Engrish Funny: Oh God! They've Been Hiding Right Above Our Noses the Whole Time!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada