dimarts, 25 de març del 2014

Sutherland

El següent cap de setmana va ser també mogut. El divendres vaig visitar amb la Sasha (una noia de Eurocenters) Kirstenbosch, un jardí botànic a la cara nord de Table Mountain. .Milers de plantes de tot el món i jardins espectaculars i per acabar el matí un bon dinar a Waterfront a una cadena de restaurants anomenada Ocean's Basket.
També vam aprofitar per visitar Table Mountain, que evidentment és espectacular i és la muntanya insígnia del país i de la ciutat. La pujada es sol fer amb una espècie de telefèric i des de dalt la muntanya pots visitar el parc natural que s'amaga darrera la gran paret vertical que es veu des de la ciutat. Vam aprofitar per caminar tot el possible, veure la posta de sol i després gaudir de com les llums de la ciutat s'encenien poc a poc.

I dissabte ja fèiem camí cap a Sutherland, a cinc hores cap a l'interior del país (amb la Magui, el Santiago, la Roci, Bruno i jo). Si l'anterior cap de setmana veiem la costa i els parcs naturals de l'oest aquest cop anàvem simplement darrera d'aquestes muntanyes i cap al mig del no res. Cap a les dues de la tarda ja érem a Blesfontein Guest Farm (una recomanació del Luka), una granja que a primera vista era al mig d'un desert.

Però un cop allà vam agafar el jeep de la parella que portava la granja i vam començar a conduir a través d'aquell desert fins el lloc més increïble que he vist mai. Un penya-segat des d'on quedava als teus peus més de 300km de parc natural (Takwa National Park). Unes cerveses davant d'aquella meravella i una post de sol que recordaré molts anys. Després retorn a la granja i a aprendre sobre les estrelles i els planetes. El granger era una apassionat de l'univers i vam passar dues hores davant d'un telescopi anar mirant les diverses estrelles i galàxies que l'home ens explicava amb devoció. Sutherland és un dels millors llocs del món per a l'observació dels astres.

I quan tot havia acabat a sopar fent una barbacoa amb carn de la granja, deliciós. L'endemà al matí a muntar a cavall ben d'hora i després a gaudir d'un esmorzar de pagès. La tarda va ser per tornar a agafar el tot- terreny  i conduir per dins la granja (que era gegant, 1h per travessar-la) i intentar veure Blac Beasts, Blue Blodivier, Zebres, Springboks, i molts altres animals. Com sempre, s'ha de conduir hores i hores per trobar un lloc com aquest, però quan el trobes no l'oblides.